Laste ned C64 progr fra nettet
Stein K Jørgensen
2003-10-06 19:59:44 UTC
Hei!
Ser at det er en del programvare på nettet til C64 (til 1541
diskettstasjon) og lurer på hva som trengs av programvare til dette.
Har en eldre pc med adsl tilgang som jeg har montert en 1,2MB 5.25"
diskettstasjon.
Er det mye annet som må til av programvare på pc'en for overføring til
disketter for så å benytte diskettene i min Commodore 1541 stasjon?

Hilsen Stein
Asbjørn Djupdal
2003-10-07 06:16:48 UTC
Post by Stein K Jørgensen
[...]
Du kan ikke bruke en vanlig 5.25" diskettstasjon til å lese
commodore-disketter.

I stedet kan du koble 1541-stasjonen til PC vha en kabel og så bruke
programmet "StarCommander" til å lese/skrive til denne.

Se her for beskrivelse av program og kabler:

http://sta.c64.org/

Du burde forresten benytte nyhetsgruppen no.it.nostalgi når du stiller
Commodore spørsmål.

Asbjørn
Stein K Jørgensen
2003-10-07 15:02:40 UTC
Post by Asbjørn Djupdal
Post by Stein K Jørgensen
[...]
Ok, trodde det var kun et DOS-program man kunne installere på pc'en som
igjen kunne lese/skrive til 1541.
Post by Asbjørn Djupdal
I stedet kan du koble 1541-stasjonen til PC vha en kabel og så bruke
programmet "StarCommander" til å lese/skrive til denne.
Er det mulig å få tak i denne kabelen i norge?