ABBS
Ola Jensen
2004-01-10 11:02:47 UTC
Om noen her skulle ha interessen så har jeg satt opp en god gammel ABBS
på 24/7 telnet som du kan nå på disaster.gotdns.org!

Er du på AmigaOS anbefaler jeg og bruke Dctelnet eller Amtelnet! er du
på Win anbefaler jeg SecureCRT og for all del bruk ikke putty! linux har
jeg ikke teste fra enda.

Mvh
Ola Jensen
torhq FJERN/REMOVE @mail.com
2004-01-11 00:22:29 UTC
Om noen her skulle ha interessen s� har jeg satt opp en god gammel ABBS
p� 24/7 telnet som du kan n� p� disaster.gotdns.org!
Er du p� AmigaOS anbefaler jeg og bruke Dctelnet eller Amtelnet! er du
p� Win anbefaler jeg SecureCRT og for all del bruk ikke putty! linux har
jeg ikke teste fra enda.
Stilig!

Fungerer bra i linux-telnet (version 1 - linux 2.4.12) og i Solaris-telnet
(Solaris 9). Fungerer ogs� i MiamiTelnet, men ingen farger, norske karakterer
er heller ikke ok.

Mvh
Tor H. Qvale
torhq FJERN/REMOVE @mail.com
2004-01-11 00:35:03 UTC
Post by torhq FJERN/REMOVE @mail.com
Fungerer bra i linux-telnet (version 1 - linux 2.4.12) og i Solaris-telnet
(Solaris 9). Fungerer ogs� i MiamiTelnet, men ingen farger, norske karakterer
er heller ikke ok.
Rettelse. I linux fungerer ikke delete og backspace. Fungerer ogs� ok i
Geek Gadgets sin ixemul telnet-klient (litt feile farger er eneste feil
jeg finner. ABBS-overskiften blir svart-hvit-bl�). I Screen Shell er
fargene imidlertid ok.

Mvh
Tor H. Qvale
Ola Jensen
2004-01-10 20:04:26 UTC
Post by torhq FJERN/REMOVE @mail.com
Fungerer bra i linux-telnet (version 1 - linux 2.4.12) og i Solaris-telnet
(Solaris 9). Fungerer også i MiamiTelnet, men ingen farger, norske karakterer
er heller ikke ok.
Rettelse. I linux fungerer ikke delete og backspace. Fungerer også ok i
Geek Gadgets sin ixemul telnet-klient (litt feile farger er eneste feil
jeg finner. ABBS-overskiften blir svart-hvit-blå). I Screen Shell er
fargene imidlertid ok.
Yep har hørt den ikke er helt bra under linux :/ hadde vært morro om
noen som kommer over en bra telnet client til linux den fungerer bra i
sa ifra til meg :)! takker for at du tok deg tid til og teste på flere
:).

Mvh
Ola Jensen
torhq FJERN/REMOVE @mail.com
2004-01-11 03:58:17 UTC
[...]
Yep har h�rt den ikke er helt bra under linux :/ hadde v�rt morro om
noen som kommer over en bra telnet client til linux den fungerer bra i
sa ifra til meg :)! takker for at du tok deg tid til og teste p� flere
:).
Skal si i fra hvis jeg f�r den til � fungere under linux. Ikke noe problem
� teste litt. Bare g�y det. :-)

Mvh
Tor
Ola Jensen
2004-01-10 23:15:31 UTC
Post by Ola Jensen
[...]
Skal si i fra hvis jeg får den til å fungere under linux. Ikke noe problem
å teste litt. Bare gøy det. :-)
Bra noen synes det :-).

Ola
Thomas Skogestad
2004-01-11 16:13:53 UTC
* Ola Jensen

| Yep har hørt den ikke er helt bra under linux :/ hadde vært morro om noen
| som kommer over en bra telnet client til linux den fungerer bra i sa ifra
| til meg :)! takker for at du tok deg tid til og teste på flere :).

% rpm -q telnet
telnet-0.17-20
(dette er % cat /etc/redhat-release
Red Hat Linux release 7.2 (Enigma))

TERM=xterm

Virker greit for meg, selv om fargene ikke er helt pene, subject er gult,
tekst er grønn. Bortsett fra at jeg ikke kan se hvilke kommandoer jeg
skriver. Men jeg husket fra MBBS-dagene at ha det er G Y, og det virket her
også. (Jeg greier også å komme meg ut av vi.)

ANSI-menyene er fine.
Thomas Skogestad
2004-01-12 12:48:19 UTC
* Thomas Skogestad

| ANSI-menyene er fine.

Jeg vet ikke om det har noe å si, men jeg logget med inn på Linux-maskinen fra
en Windows 2000-maskin med F-Secure SSH.
--
Google Publishes Print Edition
http://www.thespeciousreport.com/2004/04040105google.html
Ola Jensen
2004-01-12 09:09:01 UTC
Post by Thomas Skogestad
* Thomas Skogestad
| ANSI-menyene er fine.
Jeg vet ikke om det har noe å si, men jeg logget med inn på >Linux-maskinen fra
en Windows 2000-maskin med F-Secure SSH.
Jeg vet ærlig talt ikke! noen telnet clienter funker noen ikke og noen
trenger tweaking men det er spes under nix den feiler.

Mvh
Ola Jensen
Asle Ness
2004-01-12 14:07:25 UTC
torhq FJERN/REMOVE @mail.com writes:

> [...]
| Geek Gadgets sin ixemul telnet-klient (litt feile farger er eneste feil
| jeg finner. ABBS-overskiften blir svart-hvit-blå). I Screen Shell er

backspace fungerer i xterm dersom du trykker ctrl + venstre mustast og
velger "Backarrow key (BS/DEL)" fra menyen

Grafikken er stort sett ok, men ANSI-fargene slås ikke av slik at
bakgrunnsfargen fortsetter helt ut til høyre.

TERM=xterm (xterm-color i en standard debian)

aness
--
First law of debate:
Never argue with a fool. People might not know the difference.
Dag R. Heggem
2004-01-11 01:21:43 UTC
Post by Ola Jensen
[...]
Hehe :)

Jaja, har du lagra enda "gamle" meldingsbaser? :p

--
mvh/rgs,
Dag Rune Heggem
Ola Jensen
2004-01-10 21:34:35 UTC
Post by Dag R. Heggem
Post by Ola Jensen
[...]
Nopes =) men du er en av de jeg forventer dropper innom og blir fast
inventar =).

Ola
Torfinn Ingolfsen
2004-01-11 14:14:33 UTC
Post by Ola Jensen
på Win anbefaler jeg SecureCRT og for all del bruk ikke putty! linux har
jeg ikke teste fra enda.
I dtelnet funker alle tastene, men den har problemer med norske tegn.
Torfinn Ingolfsen
Dag R. Heggem
2004-01-12 17:01:52 UTC
Post by Ola Jensen
[...]
Øh uhm jau, ser ut som om DCTelnet ble f*cka her en gang pfs messa på den
partisjonen for 3 år sia. Er det pp aminet eller har du en link?

--
mvh/rgs,
Dag Rune Heggem
Ikke mobb negeren min!
Ola Jensen
2004-01-12 13:45:32 UTC
Post by Dag R. Heggem
Øh uhm jau, ser ut som om DCTelnet ble f*cka her en gang pfs messa på den
partisjonen for 3 år sia. Er det pp aminet eller har du en link?
Den er på Aminet! event kan du bruke Amtelnet også..

Ola
Dag R. Heggem
2004-01-13 07:51:03 UTC
Post by Ola Jensen
Post by Dag R. Heggem
Øh uhm jau, ser ut som om DCTelnet ble f*cka her en gang pfs messa på den
partisjonen for 3 år sia. Er det pp aminet eller har du en link?
Den er på Aminet! event kan du bruke Amtelnet også..
Hm ja, med tanke på en viss slamp i DC så burde jeg vel bruke AMTelnet, synd
at det suger litt da :p

--
mvh/rgs,
Dag Rune Heggem
Ola Jensen
2004-01-13 08:54:35 UTC
Post by Dag R. Heggem
Post by Ola Jensen
Den er på Aminet! event kan du bruke Amtelnet også..
Hm ja, med tanke på en viss slamp i DC så burde jeg vel bruke AMTelnet, synd
at det suger litt da :p
Funker fint den (er på den nuh).

Ola
Christer Solskogen
2004-02-07 18:46:01 UTC
Post by Ola Jensen
[...]
Hva er galt med putty?
--
Med Vennlig Hilsen / Best regards
Christer Solskogen

All probabilities are 50%: either a thing will
happen or it won't.

This is especially true when dealing with women.

Likelihoods, however, are 90% against you.