loade fra diskettst. (C64)
Stein K Jørgensen
2003-10-04 16:10:24 UTC
Hei!
Noen som kan fortelle meg hva som jeg skal skrive for å loade fra
diskettstasjon? Har disketter som har opp til flere spill og er
skikkelig usikker på dette.

Stein K Jørgensen
kenneth
2003-10-04 19:08:51 UTC
Post by Stein K Jørgensen
Hei!
Noen som kan fortelle meg hva som jeg skal skrive for å loade fra
diskettstasjon? Har disketter som har opp til flere spill og er
skikkelig usikker på dette.
Bruk LOAD"$",8 eller Load"*",8,1 for å starte det første spille på disken

kENNETh - Pegasos/April2 MorphOS 1.4 - Thor2.6#1841 -
Stein K Jørgensen
2003-10-04 18:49:29 UTC
Post by kenneth
Post by Stein K Jørgensen
[...]
Takk for svar!

Hvis jeg skriver LOAD"$",8 så kommer følgende;

SEARCHING FOR $
READY

Skriver jeg "list" så kommer kommer følgende filer frem,

13 "SPRITE MANAGER"PRG
23 "OMICRON" PRG
6 "TURBOSAVE" PRG
1 "MULTIPLAN" PRG

Osv....

Hva skriver jeg for å starte "multiplan"?

hilsen Stein
kenneth
2003-10-04 21:13:56 UTC
jupp her er et lite trix bruk piltasene og gå til brogrammet du vil staret
sånn som detta under her

Load "SPRITE MANAGER",8,1
Post by Stein K Jørgensen
23 "OMICRON" PRG
6 "TURBOSAVE" PRG
1 "MULTIPLAN" PRG
Osv....
Hva skriver jeg for å starte "multiplan"?
men jeg tror ikke at multiplan vil kjøre siden det bare er en byte stort..

kENNETh - Pegasos/April2 MorphOS 1.4 - Thor2.6#1841 -
Stein K Jørgensen
2003-10-04 21:26:12 UTC
Post by kenneth
jupp her er et lite trix bruk piltasene og gå til brogrammet du vil
staret sånn som detta under her
Load "SPRITE MANAGER",8,1
Post by Stein K Jørgensen
23 "OMICRON" PRG
6 "TURBOSAVE" PRG
1 "MULTIPLAN" PRG
Hva gjør jeg når jeg har kommet/pilet frem til f.eks "sprite manager"?

Stein
kenneth
2003-10-04 23:50:56 UTC
Post by Stein K Jørgensen
23 "OMICRON" PRG
6 "TURBOSAVE" PRG
1 "MULTIPLAN" PRG
Hva gjør jeg når jeg har kommet/pilet frem til f.eks "sprite manager"?
Trykk på enter tasten
og så skriver du RUN når markøren kommer fram på nytt

--
kENNETh - Pegasos/April2 MorphOS 1.4 - Thor2.6#1841 -

Stein K Jørgensen
2003-10-04 21:52:41 UTC
Post by kenneth
Post by Stein K Jørgensen
[...]
Skrev LOAD"*",8,1 så kom følgende;
Searching for *
Ready

Etter dette skjer ingenting, markøren står da kun å blinker (venter vel
at jeg skal skrive ett eller annet(?).

Stein
kenneth

kENNETh - Pegasos/April2 MorphOS 1.4 - Thor2.6#1841 -
Dag R. Heggem
2003-10-04 19:42:26 UTC
Post by Stein K Jørgensen
Hei!
Noen som kan fortelle meg hva som jeg skal skrive for å loade fra
diskettstasjon? Har disketter som har opp til flere spill og er
skikkelig usikker på dette.
LOAD "$",8
LIST

Så ser du innholdet på disketten.

Deretter bruk LOAD "filnavn",8,1

eller kun ,8 om det er basic program.

--
mvh/rgs,
Dag Rune Heggem
Stein K Jørgensen

Stein
Stein K Jørgensen
2003-10-04 19:08:07 UTC
Post by Dag R. Heggem
Post by Stein K Jørgensen
[...]
Skriver LOAD "filnavn",8 eller "filnavn",8,1 men da får jeg bare til
svar;

Searching for "multiplan"
? FILE NOT FOUND ERROR
READY

Jeg skriver nøyaktig det som står innenfor "" (filnavnet)

Stein